פרויקט עולמי: רכבת בין הודו, המזרח התיכון ואירופה

אליהו גרין No Comments on פרויקט עולמי: רכבת בין הודו, המזרח התיכון ואירופה

הנשיא האמריקני הכריז על תוכנית עולמית לבניית מסדרון יבשתי בין הודו, המזרח התיכון ואירופה, בו יקחו חלק בין היתר ישראל וסעודיה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז בשבת במהלך פסגת ה-G-20 על פרויקט עולמי ענק לבניית מסדרון מסילות רכבת, נתיבי סחר ותקשורת שיקשר את הודו עם המזרח התיכון ואירופה – ויעבור בסעודיה, האמירויות, ירדן וישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך הערב: "ישראל נמצאת במוקד של פרויקט בינלאומי חסר תקדים. פרויקט שיחבר תשתיות בין אסיה לאירופה. החיבור הזה יגשים חזון רב שנים שישנה את פני המזרח התיכון, את פניה של ישראל וגם וישפיע על העולם כולו. החזון הזה מתחיל בהודו, עובר דרך איחוד האמירויות, ערב הסעודית, ירדן, ישראל ומגיע לאירופה.

"אני מברך על ההודעה שנמסרה היום ע"י ארה"ב, הודו, ערב הסעודית, האיחוד האירופי, איחוד האמירויות וכן צרפת, איטליה וגרמניה. הם הודיעו על השקתו של מיזם פורץ דרך לפיתוח מסדרון כלכלי, מהודו דרך המזרח התיכון לאירופה, ואני שמח לבשר לכם אזרחי ישראל, שהמדינה שלנו, מדינת ישראל, תהווה צומת מרכזית במסדרון הכלכלי הזה. מסילות הרכבת שלנו ונמלי הים שלנו, יפתחו שער חדש מהודו, דרך המזרח התיכון ועד לאירופה, וגם בחזרה – מאירופה להודו, דרך ירדן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות.

"אני מבקש להודות לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולממשלו, על המאמץ הרב שהביא אותנו להודעה ההיסטורית היום. לפני מספר חודשים ארה"ב פנתה אלינו, בעניין הגשמת ההזדמנות ההיסטורית הזאת. ומאז היא ניהלה מגעים דיפלומטיים נמרצים כדי להביא לפריצת הדרך של היום.

"החזון שלה מעצב מחדש את פני אזורנו, ומאפשר להפוך חלום למציאות. המיזם יכלול סלילת מסילות רכבת, הנחת צינורות מימד, זאת האנרגיה של העתיד, הנחת סיביי תקשורות אופטיים, הנחת קווי חשמל ועוד תשתיות.

"מדינת ישראל תרתום את כל היכולות שלה, את כל הניסיון שלה, במלוא התנופה והמחויבות, למימוש פרויקט שיתוף פעולה שהוא הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו. כל משרדי הממשלה יונחו על ידי להירתם להגשמת החלום הזה. הטלתי על המטה לביטחון לאומי במשרדי לרכז את עבודת המטה הלאומית, וגם לתאם תיאום הדוק עם ארה"ב ומדינות אחרות, כדי שהחזון הזה יהפוך למציאות בהקדם האפשרי".

צילום: לע״מ

video
play-sharp-fill

שר החוץ אלי כהן מסר: "אני מברך על דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לגבי פרויקט החיבוריות היבשתית שיחבר בין הודו, דרך המפרץ הערבי ועד הים התיכון. משרד החוץ ממשיך לעבוד לקידום חיבור בין מדינות הסכמי אברהם לבין ישראל אשר יקצר בצורה חסרת תקדים זמן העברת סחורות דרך מדינות המפרץ לישראל וממנה לאירופה ויקטין משמעותית את עלויות ההובלה. זהו חלק מהחזון של השלום האזורי ופרי נוסף של הסכמי אברהם שנחתמו לפני 3 שנים ומשנים את פני המזרח התיכון, מקדמים יציבות ושגשוג לעמי האזור ומורידים את יוקר המחייה לאזרחי ישראל".



0 תגובות